zondag 10 februari 2013

HEMA Hobbydoosjes

Zaterdag ging ik met 3 vriendinnen shoppen in Leuven. Ik heb wat leuke dingetjes gekocht en daar komt later nog wel een shoplog over (aangezien ik deze week nog eens ga shoppen en ik dat erbij ga gooien). Een van de dingen die ik kocht was hobbydoosjes bij de HEMA. Je hebt verschillende vormen en maten (hartjes, vierkantjes...) ik kocht ronde doosjes in 3 verschillende maten. En het leek me wel leuk om hier een artikel over te maken.

De doosjes kosten samen €1.25 en zitten zo in de verpakking:
Je vind ze bij de knutselspulletjes.

Ik heb gekozen om ze gewoon te verven en er verder niets speciaals op te plakken. Maar je kan zelf helemaal kiezen hoe je het versiert, je kan lint gebruiken, glitterstiften... Ik gebruiktje dus gewoon verf. Dit heb je ervoor nodig:
De doosjes, verschillende kleuren verf, water en verschillende maten penselen.
En dan begin je gewoon te verven.
 Ik koos ervoor om de grote roze te doen, de middelste oranje en de kleinste groen. De roze verf dekte niet zo mooi en zorgde voor strepen, dus ik heb wat wit met het roze gemengd zo werd het mooier.

Als je laag verf erop zit dan kan laat je ze even drogen. Als de verf laag nog niet helemaal gedekt is dan moet je nog een laagje aanbrengen.

Tip: gebruik niet teveel water want dat zorgt voor strepen. Zeker niet teveel verf gebruiken als je een 2de laag aanbrengt wat dat zorgt ervoor dat de onderste weer nat word en dan is het gewoon allemaal naar de zak ;)

 En dan kan je daarop nog leuke dingetjes tekenen. Op de roze deed ik blauwe bollen, op de oranje gele sterren en op de groene witte hartjes.
En dit is het eindresultaat. Ik vind het er wel leuk en kleurrijk uitzien. Wat ik in de doodjes ga steken, daar ben ik nog niet helemaal zeker van. In de kleinste denk ik wat kettingen.

xoxo Roos

1 opmerking:

  1. wat ziet dat er schattig uit! ben benieuwd naar de shoplog :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...