dinsdag 31 juli 2012

Back In Belgium ♥

Hoi hoi!
Ik ben terug in België! Zoals jullie al konden lezen ben ik op vakantie in Frankrijk geweest! En ja, we hebben enorm veel gedaan! Het was vermoeiend maar heel tof! En ik wou jullie een beetje kort vertellen hoe het daar geweest is. Maar voor degene dat zo'n artikel niet zo fijn vinden zal ik eerst de vraag van het artikel vragen ;) Waar gaan jullie op vakantie/ zijn jullie op vakantie geweest? Waar kijk je deze vakantie enorm naar uit? Zo, nu kan ik beginnen met mijn uitleg ;)
Tumblr_m2rskxnmz21qlluv1o1_500_large

One vakantie had eigenlijk 3 delen, eerst gingen we naar de tuinen van monet (een schilder die bekent is geworden met zijn schilderijen van zijn gigantische tuin) daarvoor zijn we een nachtje in een hotel gaan slapen in de buurt. Dan gingen we naar Normandië, die streek ligt dicht tegen de zee en daar is nog veel te zien van de oorlog (WO||) toen we Frankrijk terug haalde van de Duiters. Er was één landingsstrand waar is het meest onder de indruk van was. Pointe du Hoc, het steekt 30 meter boven de zee uit, de soldaten die daar aankwamen met schepen moesten die rotsen zo maar opklimmen! Maar daar zag je ook echt wat de bommen aanrichten! Mega diepe en grote putten! Daar stonden ook nog allemaal bunkers waar je in kon kijken echt creepy! 
We zijn ook nog naar de begraafplaats van 9386 amerikaanse soldaten gegaan, dat was echt naar om te zien! Je loopt daar dan en ziet enorm veel witte kruisjes (een ster als het een jood was) en dan kom je aan een centraal punt en zie je dat daarachter nog eens zoveel graven liggen ;o Echt het was niet normaal hoeveel je daar zag liggen! Maar je zag wel dat alles zo mooi verzorgt is, uit respect!

Maar dan zijn we naar Amboise gegaan, waar we enorm veel kastelen hebben bekeken! Allemaal heel mooi, maar na een tijdje werden de kastelen ma iets te veel haha ;) In Normadië had ik al liggen zonnen op het strand (waar het toen 35°, een hittegolf was) maar in Amboise begon het wel vaak te regenen. Maar goed, er was een zwembad aan ons hotel (dat een kasteel was, echt waar!) waar mijn zus en ik in de avond lekker gingen zwemmen ;) 

Het was heel tof, maar ik ben ook heel blij om thuis te zijn!!
x Roos

2 opmerkingen:

  1. wij gaan deze vakantie ook naar Normandië en naar die oorlog dingen kijken! ik zal ervoor zorgen dat we ook naar pointe du hoc gaan en naar de begraafplaats! wil ik echt wel zien. de vakantie leek saai, maar jij hebt ervoor gezorgd dat ik er zin in heb meid! dankje :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super toevallig! Laat me zeker nog iets weten als je terug bent ;)
      x Roos

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...